Ta spletna stran za izboljšanje uporabniške izkušnje uporablja piškotke. Poleg piškotkov, ki zagotavljajo funkcionalnost, uporabljamo tudi piškotke za potrebe spletne analitike. Z uporabo te spletne strani se strinjate z uporabo piškotkov. Če jih ne želite dovoliti, ustrezno spremenite nastavitve v brskalniku. Več informacij najdete v naši Politiki piškotkov.
16. 09. 2024
Ko tvoje mesto išče svoj obraz
C4 in štiri faze procesa razvoja spletne strani ter vsebin zanjo
Ker možgane PM-jevcev naseljuje znanje iz štirih kategorij (C4 je content = vsebina, code = koda, creativity = kreativnost in consulting = svetovanje), smo tudi pri snovanju in izvedbi spletne strani šli skozi štiri procesne faze.
Najprej smo razvili kreativni koncept, s katerim smo določili, na kakšen način mora biti stran strukturirana in vpeta v medijski ekosistem, da bi čim bolje komunicirala identiteto Mestne občine Celje. Pri tem smo se naslonili predvsem na skupek vrednot, ki smo jih z obsežno analizo pogovorov z občani skupaj z občinsko projektno skupino opredelili kot najpomembnejše. Izbrane vrednote so v konceptu spletne strani dosledno izražene skozi vse komunikacijske gradnike – besedila, dizajn in ilustracijo (namesto fotografij).
Vzporedno s kreativnim konceptom se je na Mestni občini Celje oblikovala tudi strategija znamke MOC, njena dognanja in cilje pa smo v drugi fazi procesa snovanja spletne strani vpletli v vse nastajajoče vsebine.
Tretjo fazo smo poimenovali navdih za ciljno skupino. Občanke in občane smo z vsebino o MOC želeli navdušiti, navdahniti ter jim predstaviti, v katero smer se MOC skupaj z njimi razvija. Vsebina nove občinske spletne strani je tako postala aktivna sooblikovalka vizije razvoja MOC. Ukvarja se s tem, kakšne bodo stvari v občini, ne pa le s tem, kakšne so zdaj.
Od tod tudi zadnja, četrta faza razvoja spletne strani, lepa prihodnost. Vsebina nove spletne strani občankam in občanom ter tistim, ki bodo to morda še postali, predstavlja visoko kakovost bivanja, ki jo obljublja in razvija MOC. Odprto razkriva stanje in ideje za razvoj ter si zato želi tudi aktivnega odziva.
Kreativni koncept prenove spletne strani MOC je slonel na skupku vrednot, ki smo jih skupaj z občinsko projektno skupino opredelili kot najpomembnejše.
Manchester Petra Savilla in skandinavska človeškost, dve dobri referenci
Da lahko korenita in drzna prenova znamke mesta spodbudi in sproži pospeške v razvoju, je že pred dvajsetimi leti dokazal Peter Saville (sicer vedno rahlo nejevoljen tip, kot se za superzvezdniške oblikovalce tudi spodobi). Pod sloganom »Original modern« in podobo, ki izraža natanko to, je Petru Savillu uspelo percepcijo Manchestra kot sivega, neprivlačnega industrijskega mesta preobrniti v dinamično in ustvarjalno metropolo. Njegovo delo je utrdilo ponos med občani, pritegnilo turiste in naložbe ter okrepilo gospodarsko in kulturno revitalizacijo. Peter Saville je med drugim tudi edini, ki si je na britanskih mestnih občinah priboril naziv kreativnega direktorja. Nekaj takega smo PM-jevci poskusili narediti tudi z Mestno občino Celje. Do sedaj rahlo pritajeno celjsko identiteto smo vtaknili v ojačevalnik. Ob izidu spletne strani bo MOC v novi podobi gotovo odjeknil širom Slovenije.
Iskalnik, podprt z umetno inteligenco, je osrednji element spletne strani, ki skupaj z drugimi prijemi uporabniške izkušnje pripomore k hitrejšemu dostopanju in lažji orientaciji med vsebinami. V sodelovanju z občinsko projektno skupino nam je uspelo razviti spletno stran po meri občanov, ali še bolje, po meri celjske skupnosti, ki se šele razvija.
A vse to ne bi bilo mogoče, če tako z občinsko projektno skupino kot tudi z ustvarjalci nove celostne grafične podobe (Medias Kreativ) in predvsem z odločevalci oziroma občinskimi funkcionarji ne bi govorili skupnega jezika. Če ne bi enako dobro razumeli, kam želijo voditi Mestno občino Celje v prihodnosti, če ne bi enako dobro slišali, kako si Celjani in tisti, ki to šele utegnejo postati, želijo živeti, kdo si pravzaprav želijo biti. Bili smo dober tim, od prvih strinjanj glede skandinavskih primerov dobre prakse, ki so urejeni, pregledni, a do konca človeški, mehki, topli. Skupaj z občinsko projektno skupino nam je uspelo razviti spletno stran po meri občanov, ali še bolje, po meri celjske skupnosti, ki se šele razvija. Celjankam in Celjanom želimo lepo prihodnost, Sloveniji pa čim več takih mest, kot je Celje.